dB audiovisueel sponsort het Dutch Cadet Sailing Team


Sinds voorjaar 2018 is dB audiovisueel sponsor van het Dutch Cadet Sailing Team. Dit team bestaat uit een groep fanatieke jeugdwedstrijdzeilers. Dankzij de sponsoring kon de Cadet-klasse teamjassen aanschaffen voor hun zeilers.

Het Dutch Cadet Sailing Team bestaat uit een groep kinderen tussen de 7 en 17 jaar die wedstrijden zeilen in de Cadet, een tweepersoons wedstrijdzeilboot. In Nederland is de Cadet relatief onbekend, maar veel (inter)nationale topzeilers begonnen hun carrière in deze boot. Tussen eind februari en begin december trainen de kinderen wekelijks samen of doen ze mee aan wedstrijden op lokaal, landelijk, Europees en internationaal niveau. Afgelopen zomer deden ze mee aan het wereldkampioenschap (WK) Cadet-zeilen in Bodstedt (Duitsland).

Onder de aandacht brengen

Om de Cadet-klasse beter onder de aandacht te brengen om zo andere kinderen te enthousiasmeren voor het zeilen in de Cadet, wilde het team graag beschikken over teamjassen. Dankzij de sponsoring konden de jonge zeilers afgelopen zomer hun nieuwe jassen in ontvangst nemen – mét daarop de logo’s van hoofdsponsor dB audiovisueel en een aantal andere sponsoren.

Maatschappelijk betrokken

dB audiovisueel is maatschappelijk betrokken en ondersteunt naast sportverenigingen ook scholen en bijzondere projecten in de zorg. Bert-Wietze Dijk, directeur van dB audiovisueel, vertelt: ‘Wij vinden het belangrijk om een deel van onze winst terug in de maatschappij te laten vloeien, zodat ook anderen daarvan kunnen profiteren.’

Zowel in geld als in natura

Hij vervolgt: ‘In sommige gevallen sponsoren we in natura, bijvoorbeeld door het doneren van afgeschreven audiovisuele apparatuur die nog prima bruikbaar is. Zo hebben we een paar maanden geleden een LCD-display geschonken aan Dorpshuis de Leeuw in Garmerwolde.
Maar we sponsoren ook weleens in de vorm van geld, zodat een organisatie nieuwe middelen kan aanschaffen. Zo heeft de waterpolovereniging onlangs nieuwe ballen van onze sponsorbijdrage gekocht.’

Andere manieren

Ook op een aantal andere manieren toont dB audiovisueel haar maatschappelijke betrokkenheid. Bert-Wietze: ‘Sinds een paar jaar hebben we een werkplek voor iemand met afstand tot de arbeidsmarkt en daarnaast bieden we stagemogelijkheden voor MBO-scholieren.’